9/7/10

W1026 : TROPHEE DE L'OISANS

El gran objectiu de l’any cicloturista ja ha passat. Mil records i anècdotes i millor companyia encara. Amb en Gubi i en JE com a integrants principals del comando Oisans, i amb en Robert, en Jose i en Jordi alguns dies, el Trophee de l’Oisans ha estat una bonica experiència, alternant 4 dies de cicloturisme pur i dur, 2 marxes descomunals, i 2 dies més inclassificables (a mig camí entre cursa de masters i una crono individual).
El pais ‘bleu’ ens rep amb un bat de sol potent, i en la primera prova del Trophee, la marxa Vaujany, aquest sol i una alimentació insuficient deriven en un globus total. 175km i 4000m de desnivell, pujant primer amb calma l’Alpe du Grand Serre i el Col d’Ornon, seguint després un triple cim VillardReculas – AlpeHuez – ColSarenne, on un excés de prepotència en l’inici em porta a les primeres males sensacions en les darreres rampes. La dura pujada final de 5km a Vaujany es convertirà en duríssima…fins al punt de fer una cosa que només he fet a la Marmotte i a Larrau, posar peu per estar hiper-marejat. En fi, 7h39’ i ganes de venjar-me de Vaujany. Uns dies de cicloturisme per la zona són la continuació del viatge, amb l’emboscada del Col du Luitel de camí cap a Chamrousse, i dimarts amb la preciosa etapa des de Briançon, pujant el Col d’Izoard i el Col du Granon. Sens dubte un gran dia!
Dimecres i segona prova del Trophee. Una prova singular i espectacular. 40km a full, des de Bourg d’Oisans. El Prix des Grandes Rousses puja l’Alpe d’Huez, baixa de nou fins a Huez, baixa cap a Villard Reculas i Allemont i puja a Vaujany. A més, se surt d’un en un, i això converteix la jornada en una crono individual tant bon punt, en 1’5km, tothom està al seu lloc. 2h1’ i sensacions molt millorades. I el gran moment del dia, en acabar, quan tothom torna de baixada, en Gubi i jo tirem amunt, ja que encara teníem 8km al 9% per arribat al Col du Sabot, o du Pajot. La calma i solitud quan puges un port d’aquests a la teva bola és una sensació irrepetible.
Dijous cicloturista, explotant la vall de Bourg. Just davant de l’Alpe d’Huez, una enigmàtica carretera ens porta a Villard Notre Dame, i després en un tramet de camí ciclable, al Col du Solude, baixem per Villard Reymond i completem el primer sector. Túnels foscos i sensacionals vistes volades. De tarda, pugem l’Alpe fins la Garde i allí entrem a la dreta dirección Auris, un altre balcó. Bon doble sector.

Divendres fent entreno de pro, el dia abans del dia D, o dia M. 30km per la presa d’Allemont i preparats per la Marmotte!

Dissabte, Marmotte, 3º prova. La por pel clima s’esvaeix. Tindrem sol tot el dia. Sortida a mil i el Glandon que el pujo amb calma. Molta, o massa. Però tant és. Cal guardar com en cap altre marxa, perquè els excessos aquí són letals. Corono amb 1h57’. Arribem a Saint Michel, i passo la mítica senyal ‘Col du Galibier 34’. El Telegraphe ja em permet apretar una mica, encara prudent. 3h14’. Descens a Valloire, refuel i cap al Galibier. Aquest cop, per fi, Plan Lachat no serà la meva mort. Vaig a bon ritme, encara guardant algo, però PER FI PUC AMB EL GALIBIER!!! 5h52’. 5minutets de refuel i cap avall a mort. En 1h6’ estic a Bourg, amb molta calor. 7h3’. No m’ho penso i cap amunt! Aconsegueixo mantenir uns 10-11 km/h tota la pujada, cosa que fa evident que he menjat bé, begut bé i reservat prou. Final 8h18’. Content més o menys, xq volia baixar les 8h, però sobre tot no morir, i no he mort. Els companys es surten!!! Entre 7h20 i 7h40, i en JE que fot 9h i pico!!! Felicitats!!!
Diumenge, darrer pique del Trophee. La Grimpee de l’Alpe. Amb la Affligem del sopar encara treballant, i les poques forces que queden, aconsegueixo mantenir els 13-14km/h, i puc pujar l’Alpe en 59’15, només a 3’ i pico del dimecres passat, quan estava amb força. Puc estar prou content!
Total, he fet el Trophee de l’Oisans en 18h10’ approx. Quin gran viatge ! Merci companys ! Allez les bleus ! Viva la grgrrgjjoja !

Wepen's ha dit...

Gràcies a tu per portar-nos de vacances, ha estat genial.
Definitivament, no soc corredor, soc globero i dels bons, ;-D

P.d. fins el diumenge soc "Holandes clandestí"

Wepen's ha dit...

Gràcies a tu per portar-nos de vacances, ha estat genial.
Definitivament, no soc corredor, soc globero i dels bons, ;-D

P.d. fins el diumenge soc "Holandes clandestí"

JORDI RUBIO COMPTE ha dit...

Gràcies a vosaltres JE. Per mi tb ha estat un viatge diferent, tot i que el lloc me'l sabia ja. Tot de puta mare!