6/7/08

SETMANA 27 / 2008

I la pau tornava després de tantes pallisses. Setmana de transició amb un únic objectiu, la primera crono dels andorrans al Coll d'Ordino. Jo buscava tranquilitat i la feina me la va donar. Fins arribar divendres només vaig acumular 4 classes d'spining en tota la setmana. Antirecord històric, possiblement mai conegut durant el 2008.
Dissabte, 7matí. En Hammer em ve a recollir per anar cap a Andorra. Decidim que 9'5km de crono no justifuqen perdre un dissabte. Ho farem a tope, intentant guanyar a tothom qui es deixi, però encara queda una mica de pols per treure a Andorra, i la pols es diu Arinsal. De camí, a Organyà, ens trobem la penya d'en Dani Buyo, el Marcel, l'Ariadna i el Josef, que estan fulminant-se el repte Lisboa-Vallnord en 2 dies. Després els veurem a Pal. Deixem el cotxe a La Massana i comencem la liquidació andorrana. Arinsal és curt, no són ni 10km, dels quals els 5 finals són bestials i guapíssims. No entenc com havíem tardat tant a fer la conquesta. La rampa del poble al 13% és molt dura, i les paelles fins al final prou divertides. Grans vistes des de l'estació més familar de Vallnord.
De baixada, veiem dos Caisse d'Epargne i un Contempolis. Sens dubte, són pros. Seguim baixant i a Erts decidim anar cap a Pal, per veure si els lisboetas han fet cim. La pujada no té molt, excepte els 2km després de Pal poble. A dalt, ens trobem el Solo Bici festival, arriben els pros, amb un tal Purito, en Losada i el germà del Joaquim, l'Oscar. Tots bona gent. Ens fem unes fotos. Ens trobem els lisboetas, ens trobem al Gaizka, un cachondo que vam coneixer a...Flandes, en un tren de camí cap a la sortida a Bruges!!!
Traca final de tarda. El segon sector del dia era l'excusa del finde. La crono d'Ordino no comença amb grans sensacions. A partir del km3, em costa posar-me de peu, em costa exigir-me. La pujada no m'ofereix el petit descans que sempre espero, i em noto més arrossegant que no pas movent el 39x23. El pèssim crono a dalt ho diu tot, 36'9". He quedat el 12 de 25. El Hammer, que ha fet el mateix que jo, em treu 12", amb sensacions igualment pobres. Il dottore Figuerola justifica el seu entreno andorrà, en un excel.lent 8è lloc amb 35'14". L'Oscar es queda a les portes del podi, només per 2", amb 34'24", quina mala llet!!! I el Ninu fa una crono pitjor que la meva, perquè s'havia posat la plantilla del dr.Jekill al peu equivocat. La Mise també acaba la pujada en llocs de podi femenins. Per cert, la crono la guanya en Miquel amb 31'i poc, quasi res.Finalment, diumenge, molt de tranks cap al mas a dina i vuelta en plan Cancellara per la nova autovia. 30km més al sac, per una setmana pèssima en distància (menys de 200km) però positiva espero en recuperació física i mental.